Happygirls's Weblog

Un blog despre vise, sperante, dorinte, despre absolut tot ceea ce poate sa-mi infrumuseteze viata …

Despre minunile din viata noastra …

Recent am devenit brusc interesata de Sfantul Nectarie. In orasul in care locuiesc nu exista nici o biserica cu hramul acestui sfant, ci doar la cativa zeci de km, unde, sper sa ajung si eu intr-o buna zi. Dar am avut noroc ca un prieten, aflat in Bucuresti chiar in perioada de inceput a cautarilor mele, la rugamintea mea, mi-a adus 2 carti cu Viata si minunile Sf. Nectarie, niste iconite si mir si, bineinteles, a dat si un pomelnic pentru mine. Am fost foarte fericita cand am primit toate astea. Si cand ma gandesc ca acum 13 ani am fost in Eghina si puteam sa merg la Moastele lui, dar pe atunci aveam alte preocupari….

Intamplator sau nu, zilele trecute, vorbind cu o vara de-a mea, i-am spus ca astept sa primesc acele mici bucurii de la Manastirea Radu Voda, cand ea mi-a povestit o intamplare recenta despre acest sfant. La bisericuta unde merge ea (din alt oras), cineva a donat o parte mica din Moastele Sf. Nectarie, dar cum moastele respective nu aveau nu stiu ce fel de certificat, aceste moaste nu au fost puse la vedere pentru credinciosi, despre acestea stiind doar preotul care slujeste acolo si persoana care le-a donat.

Si, intr-o buna zi, se pomeneste preotul acelei biserici cu vreo 30 de femei imbracate ca de spital (in apropierea bisericii este Spitalul de Oncologie), care au venit sa se inchine la Moastele Sf. Nectarie. Parintele a ramas foarte uimit si le-a intrebat cum de au venit tocmai acolo pentru Moaste. La care, una dintre femei a spus ca l-a visat pe sfant care i-a spus sa ia femeile din salon si sa mearga la o biserica din apropiere ca acolo sunt Moastele sale. Am citit despre minunile sale, dar asta a fost prima despre care am auzit de la cineva foarte apropiat.  Acum mai mult de 10 ani ma plangeam unei prietene ca Dumnezeu nu face nici o minune cu mine. Cat de nerecunoscatoare am putut sa fiu, si acum ma mustra faptul ca am fost in stare sa spun asa ceva. Pentru foarte multi, o minune inseamna numai aratari ale sfintilor sau vindecari de boli grave. Dar viata crestina este o viata plina de minuni, de care de cele mai multe ori nu ne dam seama. Dar totusi am avut si eu parte de o astfel de minune, pentru care ii sunt recunoscatoare Sf.Mina. La sfarsitul anilor 90, pe cand lucram intr-o institutie cu caracter religios, mi-am lasat geanta nesupravegheata timp de cateva minute, cand m-am intors nu mai era. Am fost foarte suparata, in primul ca nu mi-am inchipuit ca cineva care invata sau lucreaza intr-o astfel de institutie poate sa faca asa ceva, iar pe de alta parte, chiar daca nu aveam bani multi in geanta, aveam toate actele personale. M-am dus acasa si am facut Acatistul Sf. Mina, si la cateva zile mi-a aparut geanta cu aproape totul in ea, fara bani, dar cu toate actele. Nu va pot spune ce fericita am putut fi.

Mie nu mi s-a aratat nici un sfant, dar am avut cateva vise prin care se voia sa mi se transmita ceva. Cel mai concludent vis a fost cel pe care l-am avut chiar dinaintea inceperii unei relatii cu un baiat. Se facea ca eram amandoi intr-o biserica si stateam in genunchi si citeam dintr-o carte foarte veche. Aveam sufletul foarte linistit, in biserica nu era lumina, dar printr-o fereastra intrau cateva raze de soare. La un moment dat s-a apropiat de noi un calugar, cred ca de rang mare, dupa cum era imbracat, care l-a luat de langa mine si nu s-a mai intors. Eu am ramas acolo, tot in genunchi dar cu sufletul la fel de linistit. Ideea este ca am inceput o relatie cu acel baiat care pana la urma a plecat la manastire, dar ultima noastra zi impreuna a fost aproape ca in vis. Intr-adevar, ne luam ramas bun unul de la altul si atunci a aparut un calugar care l-a luat de langa mine pentru totdeauna. Am suferit dupa ce a plecat dar am fost convinsa ca a luat hotararea cea mai buna. Au trecut mai mult de 10 ani de cand a plecat, dar nu ne-am mai intalnit niciodata, l-am vazut de 2 ori dar de la departare. Recunosc ca de multe ori mi-a fost dor de el, dar e mai bine pentru el acolo si sper ca se roaga si pentru mine. Si un alt vis, care s-a repetat de vreo cateva ori, cred ca a avut legatura cu prietenul care a plecat la manastire, pentru ca au avut loc in perioada cat am fost impreuna, iar ultimul l-am avut chiar imediat dupa ce a plecat. Parca eram intr-o  padure, si o forta nevazuta ma tot izbea in toti copacii. Era groaznic sentimentul pentru ca nu vedeam pe nimeni si nici nu puteam sa opun rezistenta. Atunci, in vis,  mi-a venit in minte sa ma rog la Maica Domnului  spunand Cuvine-se cu adevarat… Am spus aceasta rugaciune de mai multe ori si mi-am revenit. Aceeasi rugaciune am spus-o de fiecare data cand aveam visul si de fiecare data scapam cu bine. Multumesc Maicii Domnului ca m-a ajutat si atunci.

Si daca am inceput sa vorbesc despre vise vreau sa va povestesc ceva ce am citit recent si care m-a marcat. Pe scurt, o femeie a fost diagnosticata cu ancer de col uterin, a fost foarte socata, nu stia ce sa faca, dar pana la urma s-a hotarat sa faca un tratament care trebuia sa se termine la o anumita data. In timpul tratamentului s-a rugat foarte mult, a ajuns si la Moastele Sf. Nectarie, iar pe la mijlocul tratamentului a avut un vis foarte ciudat. In vis i-a aparut bunica, recent moarta, care i-a spus ca exact la data la care va termina tratamentul respectiv, cineva din familie va muri, ea a dedus ca despre ea e vorba. S-a speriat foarte foarte tare, au urmat alte vise ciudate cu bunica ei, ca sa-si dea seama intr-un final ca nu bunica ii aparea in vis ci diavolul care voia sa-i ia speranta si sa o sperie, ceea ce a si reusit. Atunci s-a spovedit, s-a impartasit reusind sa scape de aceasta frica si sa-si revina. Dupa impartasanie nu a mai visat-o pe ”bunica”. Si dupa aceste intamplari, si dupa ce  terminat tratamentul,  si-a repetat analizele care i-au iesit bune. Concluzia este ca de-am avea putina credinta, nu ne-ar fi frica de nimic si am fi mereu impacati cu noi insine si cu El.

In final vreau sa citez o anumita persoana care spunea ca ”toti cei care vor saruta moastele Sf. Nectarie sa fie paziti de ispita de a-l idolatriza trecand cu vederea multimea de sfinti,mucenici, doctori fara de arginti, apostoli, pustnici pe care ii cunoaste Biserica. Cei care-l iubesc sau il vor iubi cu adevarat pe Sf. Nectarie nu isi vor imputina evlavia fata de acestia”.

Intre timp s-au mai intamplat cateva „minuni”. Pot doar sa spun ca m-am confruntat cu o ispita foarte mare, am apelat la mai multi sfinti dar si la Sf. Nectarie care m-au ajutat cum nici nu am crezut ca se poate. Nu intru in amanunte dar efectiv a facut o minune, de ce spun asta, pt ca lucrurile erau de o asa natura incat nu se mai putea rezolva nimic, dar atunci m-am rugat cu credinta si totul s-a intors la 180 grade.

Single Post Navigation

8 thoughts on “Despre minunile din viata noastra …

  1. ANDREEA CALIN on said:

    Astazi am aflat si eu.Au stat doar 6 zile,in februarie,la o biserica din cartierul Valea Cetatii,cred.Imi pare rau ca nu ai stiut.Insa ma bucur ca esti bine.

  2. happygirls on said:

    Andreea, nu se poate, nu am stiut!!! Ce rau imi pare! Cat despre mine, totul e ok, merci mult.

  3. ANDREEA CALIN on said:

    Am aflat de curand ca moastele Sf.Nectarie au fost aduse la Brasov,in februarie.Sper ca tu ai aflat la timp acest lucru.Si mai sper ca esti bine.

  4. happygirls on said:

    Andreea, nu ai de ce sa-ti ceri scuze. Si da, ai dreptate, putem sa discutam despre acest subiect chiar daca avem viziuni diferite.

  5. ANDREEA CALIN on said:

    Chiar daca nu am avea,tot am putea discuta.
    Insa inteleg.Nu am sesizat nicio ironie.Mai degraba cred ca am atins un punct sensibil.Nu am avut aceasta intentie,drept pentru care,imi cer scuze.

  6. happygirls on said:

    Andreea, raspunsul meu poate parea o ironie, dar sa stii ca nu e, doar ca ar trebui sa avem ceva in comun in privinta subiectului si nu stiu daca avem sau nu.

  7. happygirls on said:

    Andreea, fiecare e liber sa creada in ceea ce vrea, nu vreau sa intru in amanunte pentru ca nu suntem pe aceeasi lungime de unda in privinta asta, iar eu nu incerc sa conving pe nimeni de absolut nimic.

  8. ANDREEA CALIN on said:

    Eu cred in altfel de minuni:un rasarit de soare,zambetul unui copil,omul de langa mine…

Lasă un răspuns

SINCERITATE

Sinceritatea este, foarte probabil, forma cea mai îndrăzneaţă a curajului. (W. Somerset Maugham)

Lumina Rasaritului

Cand noaptea isi numara ultimele stele, sa ne deschidem ochii si sufletele si sa urcam impreuna ca sa vedem Rasaritul.

Andie. Nasty Vegetarian.

Fun. Food. Photography.

Bucatarie Indiana Vegetariana

Delicii culinare ayurvedice

Trezire divina

Lumina si iubire - IUBITI-VA DRAGII MEI !!!

1001 călătorii

În căutarea celor mai frumoase locuri din lume...

Jurnal Bio

Consilierul tau pentru o viata sanatoasa

Viaţă şi Verdeaţă

Un blog despre pasiunea mea pentru viaţa în natură.

caleaspretine

Dezvoltare personala

Despre sufletul meu

Pentru că mulţi seamănă cu mine şi n-au curaj să spună

Flowergardengirl™

North Carolina Gardening

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

Ligia Pop

Autor, Raw Chef, Consultant Nutriție

Happygirls's Weblog

Un blog despre vise, sperante, dorinte, despre absolut tot ceea ce poate sa-mi infrumuseteze viata ...

